poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Znikający butik w Łodzi, czyli mój artykuł na HaloLodz.pl

Pop up shop Agaty Wojtkiewicz był otwarty w Łodzi jedynie przez 10 dni i właśnie zniknął. Jest co wspominać, bo w w tym czasie przyciągnął do Manufaktury wiele łodzianek. Został otworzony dokładnie 8 kwietnia i już od pierwszych godzin cieszył się dużym zainteresowaniem ze strony miłośniczek mody. Postanowiliśmy zapytać jak wyglądało prowadzenie tymczasowego butiku główną sprawczynię całego wydarzenia, polską projektantkę mody Agatę Wojtkiewicz, która przedstawiła właśnie swoją najnowszą kolekcję.

Światowe trendy
Pop-up Shopy to najnowszy trend w marketingu sprzedaży zagranicznej tzw. sklepy tymczasowe, które powstają w odpowiedzi na tendencje obowiązujące w modzie, wzornictwie, bądź sztuce. Choć Pop-up Shop cechuje tymczasowość i sezonowość jest to wyjątkowe miejsce z duszą i klimatem, w którym zachowana została dbałość o wszystkie szczegóły. Projekt łodzkiego sklepu przygotowała Grupa Projektowa Oshi, odpowiedzialna za aranżację wnętrz m.in. Family Room w Manufakturze oraz Łódź Art Center - Portiernia Desing Cafe.

Najnowsza kolekcja
Jedynym stałym elementem sklepu była kolekcja "Flow", czyli aktualna propozycja na wiosnę i lato prezentowana podczas ostatniegoFashion Week oraz doceniona przez największy modowy magazyn na świecie Donna Collezioni. - Pierwsza edycja Pop up shopu w Łodzi cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Muszę przyznać, że ze względu na to, iż był to nowy koncept w Polsce, wymagał trochę czasu na oswojenie się odwiedzających z ideą znikającego butiku. W pop up shopie przez cały czas były obecne stylistki, które informowały o koncepcie, więc po kilku chwilach klientki swobodnie czuły i poruszały się po całym wnętrzu. Największym zainteresowaniem cieszyła się oczywiście moja kolekcja, gdyż informacje prasowe zachęciły wiele moich stałych klientek do odwiedzenia butiku. Do sukienek panie często dobierały biżuterię dostępną w Łodzi tylko na czas trwania pop up shopu - opowiada projektantka. 

Perfumy, kieliszki i czekolada
Oprócz strojów z wiosenno-letniej kolekcji projektantki można było kupić produkty innych znanych marek, obecnych w Manufakturze. - Udało się również zainteresować panie nowymi zapachami dostępnymi od tego roku w Sephorze. Dużą niespodzianką dla klientów było pojawienie się ekskluzywnych produktów Almy, co wywołało pozytywne zaskoczenie. Ideą wydarzenia była prezentacja tendencji sezonu w różnych dziedzinach wzornictwa, dlatego można było kupić także wyselekcjonowane produkty z Home&You czy nawet Leroy Merlin - wspomina Agata Wojtkiewicz.

Międzynarodowe sukcesy
Agata Wojtkiewicz to znana polska projektantka mody, wielokrotnie wyróżniana w konkursach Złota Nitka MTŁ i Złota Fastryga MTP. Nominowana do tytułów Damy Sukcesu w 2005 roku oraz Projektanta Roku 2005 oraz 2006. Projektantka co roku prezentującą swoje kolekcje w Alei Projektantów w ramach Fashion Week Poland. Posiada duże doświadczenie w stylizacji oraz prowadzeniu szkoleń z wizerunku. Jest autorką pokazów podczas europejskich targów odzieżowych CPD Dusseldorf i w zabytkowej bibliotece Solvay w Brukseli. Według publikacji "Modą Zaklęci - antologia polskich projektantów" należy do najlepszych współczesnych projektantek mody. Stroje projektantki zostały zaprezentowane w finale polskiej edycji "Top Model", a jej kolekcja ukazała się w magazynie Donna Collezioni wiosna/lato 2011.

Plany na najbliższą przyszłość
Jak przyznaje sama projektantka są już plany związane z kolejnym otwarciem sklepu. - Po zamknięciu Pop up shopu moja kolekcja będzie dostępna w atelier, gdzie można umówić się poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy dostępny na mojej stronie - zdradza Agata Wojtkiewicz - Poza tym warto pamiętać, że Pop up shop jest w swojej idei wydarzeniem cyklicznym dlatego planujemy ponownie otworzyć go już w przyszłym sezonie, o czym będziemy wcześniej informować wszystkich mieszkańców naszego miasta.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz